Pejabat Cawangan


Negeri Cawangan :

Pejabat Cawangan Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur

  • Nama Cawangan: Jabatan Perhubungan Perusahaan Kuala Lumpur
  • Address: Tingkat 8, Menara PERKESO, 281, Jalan Ampang, 50536 Kuala Lumpur
  • Phone: 03 4257 9911
  • Email: jppmwil@mohr.gov.my

Pejabat Cawangan Pulau Pinang

  • Nama Cawangan: Jabatan Perhubungan Perusahaan Pulau Pinang
  • Address: Jalan Bagan Luar, 12000 Butterworth, Pulau Pinang
  • Phone: 04 3231481
  • Email: jppmpul@mohr.gov.my

Pejabat Cawangan Perak

  • Nama Cawangan: Jabatan Perhubungan Perusahaan Perak
  • Address: Tingkat 4, Blok C, Bangunan Persekutuan Ipoh, Jalan Dato' Seri Ahmad Said, 30450 Ipoh, Perak
  • Phone: 05 2418 422
  • Email: jppmper@mohr.gov.my

Pejabat Cawangan Selangor

  • Nama Cawangan: Jabatan Perhubungan Perusahaan Selangor
  • Address: Menara Bank Rakyat Shah Alam, Tingkat Bawah & Mezzanine, No. 1, Jalan Indah 14/8, 40000 Shah Alam, Selangor Darul Ehsan
  • Phone: 03-5650 1600
  • Email: jppmsel@mohr.gov.my

Pejabat Cawangan Kelantan

  • Nama Cawangan: Jabatan Perhubungan Perusahaan Kelantan
  • Address: Tingkat 3, Wisma Persekutuan, Jalan Bayam, 15536 Kota Bharu, Kelantan
  • Phone: 09 7441 144
  • Email: jppmkel@mohr.gov.my

Pejabat Cawangan Negeri Sembilan

  • Nama Cawangan: Jabatan Perhubungan Perusahaan Negeri Sembilan
  • Address: Tingkat 3, Wisma Persekutuan, Jalan Dato' Abd Kadir, 70000 Seremban, Negeri Sembilan
  • Phone: 06 7624 946
  • Email: jppmneg@mohr.gov.my

Pejabat Cawangan Terengganu

  • Nama Cawangan: Jabatan Perhubungan Perusahaan Terengganu
  • Address: Tingkat 12, Wisma Persekutuan, 20200 Kuala Terengganu
  • Phone: 09 6221 516
  • Email: jppmter@mohr.gov.my

Pejabat Cawangan Melaka

  • Nama Cawangan: Jabatan Perhubungan Perusahaan Melaka
  • Address: Tingkat 3, Menara Persekutuan, Hang Tuah Jaya, 75450 Ayer Keroh, Melaka
  • Phone: 06 2345 045
  • Email: jppmmel@mohr.gov.my

Pejabat Cawangan Kedah

  • Nama Cawangan: Jabatan Perhubungan Perusahaan Kedah/Perlis
  • Address: Aras 5, Zon B, Wisma Persekutuan, Pusat Pentadbiran Kerajaan Persekutuan, 06550 Bandar Muadzam Shah, Kedah
  • Phone: 04 7307 535
  • Email: jppmked@mohr.gov.my

Pejabat Cawangan Perlis

  • Nama Cawangan: Jabatan Perhubungan Perusahaan Kedah/Perlis
  • Address: Aras 5, Zon B, Wisma Persekutuan, Pusat Pentadbiran Kerajaan Persekutuan, 06550 Bandar Muadzam Shah, Kedah
  • Phone: 04 7307 535
  • Email: jppmked@mohr.gov.my

Pejabat Cawangan Pahang

  • Nama Cawangan: Jabatan Perhubungan Perusahaan Pahang
  • Address: Tingkat 7, Wisma Persekutuan, Jalan Gambut, 25532 Kuantan
  • Phone: 09 5164 785
  • Email: jppmpah@mohr.gov.my

Pejabat Cawangan Sarawak

  • Nama Cawangan: Jabatan Perhubungan Perusahaan Sarawak
  • Address: 20-01 & 20-02, Aras 20, Somerset Gateway, Kuching, No.9, Jalan Bukit Mata, 93100 Kuching, Sarawak
  • Phone: 082 418 112
  • Email: jppmsar@mohr.gov.my

Pejabat Cawangan Sabah

  • Nama Cawangan: Jabatan Perhubungan Perusahaan Sabahh
  • Address: Tingkat 4, Blok C, Bangunan KWSP Peti Surat 11304, 88814 Kota Kinabalu, Sabah
  • Phone: 088 270 369
  • Email: jppmsab@mohr.gov.my

Pejabat Cawangan Johor

  • Nama Cawangan: Jabatan Perhubungan Perusahaan Johor
  • Address: Tingkat 2 & 3, Blok A, Wisma Persekutuan, Jalan Air Molek, 80000 Johor Bahru, Johor
  • Phone: 07 2243 011
  • Email: jppmjoh@mohr.gov.my

Pejabat Cawangan Johor

  • Nama Cawangan: Jabatan Perhubungan Perusahaan Kluang
  • Address: Tingkat 2, Bangunan Persekutuan, Jalan Batu Pahat, 86000 Kluang, Johor
  • Phone: 07 7722 188
  • Email: jppmklu@mohr.gov.my

Pejabat Cawangan Johor

  • Nama Cawangan: Jabatan Perhubungan Perusahaan Muar
  • Address: Tingkat 3, Bangunan Kementerian Sumber Manusia, Jalan Othman, 84000 Muar, Johor
  • Phone: 06 9521 116
  • Email: jppmmua@mohr.gov.my

Piagam Pelanggan


JABATAN PERHUBUNGAN PERUSAHAAN MALAYSIA yang dipertanggungjawabkan untuk mewujudkan suasana perhubungan perusahaan yang positif dan harmoni dianatara majikan,pekerja dan kesatuan sekerja mereka demi mengekalkan iklim pelaburan dan kesejahteraan pekerja dengan ini memberi pengakuan untuk :
  • 1. Memberi layanan sewajarnya kepada setiap representasi atau aduan yang diterima daripada pekerja, majikan dan kesatuan sekerja
  • 2. Meningkatkan kesedaran mengenai hak dan obligasi dibawah Akta Perhubungan Perusahaan 1967 dan Peraturan-Peraturannya kepada pelanggan
  • 3. Memberikan perkhidmatan runding damai dengan adil dan saksama
  • 4. Bertindak serta-merta tanpa prasangka ke atas semua tindakan perusahaan seperti piket, mogok dan tutup pintu dan lain-lain
  • 5. Memberi khidmat nasihat kepada para pelanggan dengan prihatin dan kemesraan
  • 6. Memberi maklumbalas kepada setiap representasi, aduan dan kes pertikaian perusahaan dalam tempoh 3 hari dari tarikh penerimaan
  • 7. Memproses dan menyelesaikan tuntutan pengiktirafan mengikut peruntukan undang-undang dan peraturan setelah semua dokumen lengkap diterima
  • 8. Memulakan siasatan terhadap sebarang aduan berkenaan pelanggaran peruntukan dibawah Akta Perhubungan Perusahaan 1967 bagi tujuan penguatkuasaan undang-undang dalam tempoh 14 hari dari tarikh aduan diterima
  • 9. Melaksanakan fungsi untuk memelihara suasana perhubungan perusahaan yang harmoni, meningkatkan jalinan kerjasama tripartisme yang produktif, mesra, dan berkualiti